söndag 12 april 2020

Böcker

Jag nämnde i min förra post att jag ville hitta böcker för icke-nybörjare som kunde inspirera mig igen och få mig tillbaka på banan. Hittade 3 stycken jag gärna vill dela med mig av:

Wicca Made Easy : Awaken the Divine Magic Within You
Phyllis Curott

Wicca Wheel of the Year Magic : A Beginner's Guide to the Sabbats, with History, Symbolism, Celebration Ideas, and Dedicated Sabbat Spells
Lisa Chamberlain

Wicca: A Modern Practitioner's Guide : Your Guide to Mastering the Craft
Arin Murphy-Hiscock

Något jag varmt rekommenderar innan man köper en bok är att leta upp den på Amazon och se innehållsförteckning samt läsa några sidor för att se om det är något för en. Några böcker jag tyckte var intressanta gick bort när jag läst lite i dem, men dessa tre var kvar.

Funderar på att börja med boken från Lisa Chamberlain och så får se därefter, lagom kickstart tänker jag att fokusera på sabbaterna, få nya tankar kring dem och sedan fördjupa mig mer i mig själv och mitt arbete.

Inga kommentarer: