onsdag 8 april 2020

Hej där!

Dammar av min gamla blogg som stått här och bara existerat i två år. Men i dag så, var det dags. Jag tror det har med hela corona-krisen att göra faktiskt, hur jag det senaste fått ett begär efter min wiccanska tro igen som legat i ide rätt länge, sedan jag flyttade 2017 då mitt altare fortfarande är i flyttlåda.

Men så häromdagen fick jag ett så starkt behov av att hitta mitt lilla pentagram, i silver. Att köpa ny kedja till det då det gamla gick sönder för många år sedan och jag har inte känt ett behov heller att använda det.

Jag letade högt och lågt i går, till och med i min flyttlåda och kände ett stort sug att sätta upp allting igen men just nu är mitt sovrum (som jag brukar ha mitt altare i) fortfarande kaos, min lägenhet släpar efter så det ser fortfarande nyinflyttat till viss del.

Jag hade börjat acceptera att jag nog behövde köpa ett nytt men var jag än letade så var det större än det jag ville ha, hittade 20mm och där runtom. Så av en chans så lyftade jag upp en påse jag har ett halsband förvarat och där... där under låg mitt pentagram fastsatt på en ankelkedja.

I dag gick jag till Guldfynd och inhandlade en ny silverkedja på 42 cm. Satte på den tidigare i kväll och det kändes rätt, precis som målbilden jag haft i huvudet. Det var som att jagandet och drivet för att kunna sätta på mig mitt pentagram smälte bort när jag fick på smycket.

Det kändes rätt igen.

Jag har också känt en önskan att läsa wiccanska böcker igen, men de jag har har jag läst och ingen jag hittar verkar passa. Jag vill ha en som inte bara är fokus på ritualer utan på sabbater och esbats, på årshjulet och det runtomkring, ungefär som Cunninghams nybörjarbok fast inte för nybörjare. Får säga till om jag hittar vad jag söker.

Ibland kan jag tänka att det vore så mycket enklare med en religion där man har en bok eller flera som är liksom THE BOOK typ som bibeln, koranen, talmud osv. men samtidigt, speciellt efter att ha tittat på en del ortodox-judiska serier det senaste så känner jag också: så SKÖNT att inte vara fast i en loop av synd och stränga regler. Så det är ju dubbeleggat.

Anywho. Jag hoppas allt är väl med er såhär i corona-tider.

Blessed be. )O(

Inga kommentarer: