tisdag 3 december 2013

Kort Samhain-ritual 3 dec

I dag hade jag tänkte transformera mitt altare från svart till grön-rött men när jag skulle börja ta itu med det så tog det emot. Jag hade i år inte hunnit göra en ritual vid altaret även om jag firade Samhain och offrade den 31 oktober. Jag gjorde därför en ganska kort ritual där jag mest tackade Guden för den tid och att jag såg fram emot hans återkomst, samtidigt som jag gör varje år så tänder jag ett ljus för symbolisera Guden i Gudinnans mage och låter den sedan lysa tills den självslockar (den lyser än).

Tyvärr har jag i dag inte kommit mig för att ändra altaret då jag drog igång storstädning av badrummet och köket i stället men jag gör det nog i morgon i stället efter att jag dammsugat mitt sovrum.

Lite ledsen i år dock att min vita fjädergran med ljus inuti inte kommer vara med då företaget som tog hand om saneringen i källaren gick in i min rumskompis förråd (som var off limits) och rensade ut allt - med andra ord slängde allt som fanns i det förrådet utan att kontakta varken mig eller min vän. Där var massvis med saker vi fortfarande använder, jag är därmed rädd att se hur många utav mina julsaker som klarade sig - vilka finns inte mer.

Inga kommentarer: