torsdag 5 december 2013

Hej vegetarian! Vad är dina tips?

Jag ska för andra året i rad köra på en ordentlig vegetarisk jul/yule men då jag även detta år funderar på att åka hem till föräldrarna (köttätare) så behövs det två olika set av recept:
1. till min Yule-middag
2. något att ta med och värma till julmiddagen (som kommer främst bestå av kött tyvärr)

Alla förslag och idéer på hur ni gör och vad ni äter mottages varmt. Förra året åt jag detta på Yule, dock besökte jag inte mina föräldrar så det är nytt sedan jag blev heltidsvegetarian (förutom fiskfusk och nyligen lite gelatin-fusk). 2 år nästan (åt kött på jul 2011) har jag inte ätit kött så jag är nervös inför att ta mig till föräldrarna då de inte riktigt förstår fullt ut vad det innebär att jag är vegetarian. Redan svårt att få dem komma ihåg att jag är laktosintolerant.

Några engelska recept jag hittat:
Jag letade igenom svenska recept flitigt förra året men hittade inga fantastiska (förutom de jag använde), ni får gärna motbevisa mig. Ovan är i alla fall en del intressant från den engelsktalande världen, främst Storbrittanien.

Inga kommentarer: