torsdag 7 november 2013

Ekologiska läppbalsam!

En av mina favoritgrejer sedan jag hittade ekologiskt är läppbalsam, speciellt då det var länge och väl som jag undvek sådant då jag visste att vanliga torkar ut den naturliga fettbalansen. Jag ville inte vara beroende forever av läppbalsam (även om jag ändå är det på vintern "tack" vare min sjukt torra hud). Mina ekologiska favoriter kan du se nedan. Nr. 1 och 4 är mina überfavoriter (speciellt sistnämnda).


1. Crazy rumors (red velvet), 2. Crazy rumors (banana split), 3. Aubrey organics (vanilla & honey), 4. Aubrey organics (tangerine), 5. Läpp-salva (honung och kamomill)*, 6. Mandarin läppcerat, 7, Sukí face (jojoba oil & natural vitamin E).
* innehåller lite skräp men gjort på naturliga råvaror, bra solfaktor (7) dock.

Anledningen till det stora antalet är att jag alltid glömmer plocka ut ur väskan jag använt senast så nu har jag 1-2 stycken strödda (hela tiden) i de väskor jag främst använder samt några hemma. Jag funderar dock på att inhandla Crazy rumors amaretto och Crazy rumors spiced chai (visst låter den vintrig?).

Inga kommentarer: