måndag 16 september 2013

Recension: Jag och alun-deo (deo av kristall)

Jag trodde att jag hittat den perfekta deon i flytande kristall-deo från SANTE då den täckte all svettlukt men tyvärr nej. Mina armhålor blev röda, knottriga och kliade som aldrig förr, de blev nästan för torra ibland vilket gjorde att de skavde och kliade mer. Jag såg hemsk ut men den gav ett sådant bra skydd att jag försökte ändå. Till slut fick jag inse mig besegrad och återgick till vanlig deo med kemikalier.

Om du inte är allergisk mot alun (vilket jag verkar vara) så rekommenderar jag kristall-deo starkt, jag valde flytande då jag alltid haft roll-on och det kändes lättare än kristallen man ska skölja under vatten.

Omdöme:
+ ingen doft av svett
+ håller länge även när man svettas i värmebölja
+ får inte kläder att lukta deo som andra deos gör
- om man är allergisk kan man inte använda den

--
Jag har tidigare testat deo från Aubrey organics och Eco cosmetics, ingen av dem gav ordentligt skydd. Jag svettas normalt.

Inga kommentarer: