lördag 21 september 2013

Inför Mabon 2013

I morgon är det dags för Mabon - höstdagjämningen. Det blir definitivt höst nästa vecka och vi går in i ännu mörkare tider.

Mina planer är att ta en tacksamhetspromenad och lyfta allt jag är tacksam över sedan förra Mabon, en ny "tradition" från förra året. Matmässigt blir det troligtvis stuvning av antingen vitkål eller morötter (länge sedan och är favoritmat) tillsammans med potatis. Jag har alltid ansett att fin-middag inte alltid behöver innebära något super-fancy utan t.ex. favorit-mat som man inte ätit på länge (typ förra hösten senast).

Förhoppningsvis blir det lite loppis och äppelplock också men det är inte spikat. Jag har också en fundering på att skriva ned förhoppningar inför det kommande året, vi får se vad jag gör.

Jag hoppas att ni får en riktigt fin Mabon. )O(

Inga kommentarer: