fredag 1 mars 2013

Vårsol

Här i de södra delarna av Sverige så har vi haft tre riktigt fina dagar med blå himmel och sol. Jag var ute och gick i onsdags med en vän i någon timme, riktigt skönt och i dag i en halvtimme. I dag fann jag till och med små gula blommor i någons trädgård, skott på en del träd och bär på buskar.

Det som gör mig ledsen dock är att min hyresvärd har kapat trädet utanför min lägenhet där det sedan första sommaren här har bott ett skatpar. De flyttade in och gjorde sitt bo bara några månader efter mig. Det känns sorgligt att inte se dem flyga in och ut ur det stora lövverket och höra ungarna pipa.

Det känns lite grann som vår i luften men det vibrerar inte av det ännu. Jag brukar alltid känna varje årstid innan den kommer dock har jag längtat efter våren hela vintern nu så jag hoppas att den är igång nu och att det inte blir en köldknäpp.

Inga kommentarer: