måndag 18 mars 2013

Inför Ostara 2013

För en gångs skull så fixar jag saker innan Ostara och inte natten till Ostara (det gäller i och för sig de flesta sabbaterna). Lägenheten är nästintill städad förutom köket och altaret ska bli ompysslat i morgon samtidigt som jag pyntar lägenheten med lite ägg och kycklingar.

Vad som skulle ätas till middag gnagde fram och tillbaka tills jag tänkte göra det enkelt men samtidigt annorlunda:

  • kokt potatis med quornbullar, cocktailkorvar och hemmagjord spenatstuvning
  • eventuellt broccoligratäng till
  • sallad på mangold, röd lök, majs och tomater
  • efterrätt blir nog hemmagjorda chokladmuffins
Vi äter sällan kokt potatis så det blir speciellt här hemma nu på Ostara. Jag tycker inte man ska stirra sig blind på vad som ska vara festligt utan vad som är speciellt för en själv.

Jag har dock inte bestämt mig om jag ska göra min ritual på onsdag på Ostara eller under Earth hour på lördag (främst för att jag inte är ensam hemma på lördag som jag varit andra år). Jag får se vad som känns rätt helt enkelt.

)O(

Inga kommentarer: