fredag 27 januari 2012

Inför Imbolc 2012

Jag har knappt hängt med på att det blivit nytt år! Helt otroligt egentligen. I alla fall, snart är det Imbolc (2 feb) och då ska jag försöka återknyta med Gudinnan och Guden. Jag har en stark önskan inom mig av detta och jag nästan längtar tills på torsdag!

Jag vet inte riktigt vad jag planerar för Imbolc men det blir nog en kort ceremoni. Eftersom jag är mycket närmare Gudinnan än Guden så är det nog också därför som jag känner energin återkomma.

Gällande mitt halsband som gick sönder så visste jag först inte hur jag skulle göra med det, det är fortfarande inte lagat. Jag har egentligen ingen stark vilja att skylta med min tro på samma sätt som förr. Jag skulle hellre vilja sätta fast min pentakel i en ankelkedja vilket jag funderar på att göra. På ett vis känns det skönt att inte ha något runt halsen, det känns fritt. Det innebär också att jag kan använda andra smycken också ;)

Först hade jag ett stort otympligt pentagram med röda fejkstenar och efter en tid kändes det för stort och blaffigt så jag bytte till mitt silverhänge som är ungefär en centimeter stort och nu har jag inte ens det. Evolution?

Jag tror jag börjar bli starkare och kan stå mer på egna ben nu. Det började med mitt armband, med onda ögat på, och att jag inte hade ett behov av att ha på mig den sedan jag glömde den hemma under min resa till USA (stor grej för mig som har social fobi) i december och nu mitt halsband. Det är nästan befriande att inte vara beroende av att ha dessa på mig. Jag ser det nästan som något positivt nu, som ett nytt steg. Vi får se vart det leder.

Om inte annat blir nog min pentakel ihopsatt med det armband jag tänkt göra någon gång med små hängen som symboliserar olika delar av mig och mina intressen. En ny början, precis som Imbolc är en början på året.

Vad har du tänkt att göra på Imbolc?

Inga kommentarer: