onsdag 25 januari 2012

Ekologiska krämer och aspirinmask

Nu är jag sådär i shoppingtagen igen efter att ha sneglat på ingrediensförteckningen på min läkarordinerade aco-kräm mot torr hud. Jag tycker inte om när det är en hel hög namn jag knappt kan uttala och när det sedan kom in en liten sifferkod i förteckningen också så var jag tvungen att surfa in på clearlife.se* (jag kan även rekommendera softskin.se och jordklok.se**). Hittade mycket mumma på deras sida. Dock har jag redan två rengöringskrämer som jag behöver ta slut på så jag kikade mest på ansiktskrämer som jag kan byta ut min aco-kräm mot även om det finns annat smått och gott nedan.

Är det någon som testat något av ovanstående och kan säga bu eller bä om dem? Finns det någon produkt du hellre skulle rekommendera mig?

Och medan jag ändå är på ämnet ansiktskräm så kan jag rekommendera Aspirinmask! Droppa några droppar vatten på 4-5 piller, vänta tills de löses upp, mosa dem sedan och för att få riktigt ordentligt med syror som rengör huden kan jag rekommendera att blanda det med filmjölk. Ha på cirka 20-30 min (du kan känna av en viss brännande känsla), skrubba lite och skölj sedan av noggrant. Smörj in din hud efteråt. Se till att ha rena händer innan!

Vill också passa på att lyfta clearlife.se utförliga och bra artikel om ämnen du vill undvika i dina hud/hår-produkter (pdf): här

* Gostomte behöver inhandla schampo där snart så woo delad frakt är min tanke.
** De har rea nu förresten!

Inga kommentarer: