onsdag 20 juli 2011

Clip-ons till piercade örhängen?

Jag vet att flera av mina läsare här är händiga varelser så därför tänkte jag i hopp om råd och trix att någon kanske vet hur man kan få ett par clip-on-örhängen till piercade? Jag har googlat mig blå på detta och funnit en del men smycke-skapande är inte min starka sida så utan bilder är jag helt lost.

Om det behövs bilder på smycket ifråga (det har några år på nacken, det var min mormors) då det är mer avancerat än ditlimmat clip-on då det är fast i konstruktionen så säg the word så fixar jag bilder!

Någon?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket material är konstruktionen i (nu är jag så jobbig att jag inte bara menar "metall" utan vilken sorts metall också).
Jag har endel miniverktyg som går att jobba i små metalldetaljer med, men det är svårt att veta om och hur det fungerar. Jag skulle gärna se ett par bilder så jag kan fnula vidare.
Så får vi se om jag kan antingen ge något råd/instruktion eller rentav hjälpa dig göra något eller låna ut verktyg. Jag vet inte om du bor här i närheten. Jag bor i Stockholm.

Anonym sa...

Jag är inte superhype på händighet. men om du tror att det blir snygg och örhängena inte är allt för små, kan du ju försöka borra ett litet hål och sen sätta fast sådana där loops, om du förstår vad jag menar.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR4eW6ViHshrsCZ1SI5O3Ern7h4JHaSCPefhZ2u0Eq8pTlxmDfj

Ha det bra!