tisdag 21 juni 2011

Litha 2011

För er som har dålig koll på almenackan så är det i dag Sommarsolstånd (längsta dagen och kortaste natten) och den dag då Guden och Gudinnan gifter sig. Tyvärr har jag råkat ut för årets första förkylning och mår därmed lika bra som om någon smällt till mig med en slägga. Alltså, förjävligt.

Jag är inte pepp överhuvudtaget på fira eller göra något speciellt alls. Det enda jag vill göra i dag är krypa ned i sängen och sova bort dagen. För att vara ärlig så har jag nästan gjort det eftersom jag gick upp vid14 och därefter spelat Tycoon på datorn. Vi får se om jag orkar sätta mig en liten stund i kväll och göra en ritual.

I vilket fall som helst så önskar jag er alla en underbar Litha och att ni hittar på något riktigt trevligt i dag om det så är att äta en bakelse, vara med familjen (kan tolkas fritt) eller gå ut på en äng och göra en ritual. Jag kommer troligtvis vara hemma, kanske se på tv.

)O(

2 kommentarer:

Nattstugan sa...

Vid sommarsolståndet är inte dag och natt lika långa, det är däremot den längsta dagen och den kortaste natten. Du var nog bara lite för snabb när du skrev, det händer mig ganska ofta. :)

BlueRain sa...

Usch, trist att du blev dålig då :-( men vid såna tider kan minsta sak få räknas som högtidligt, bara tända ett ljus och titta på det en stund, så är jag nöjd, även om jag inte kan koncentrera mig på några djupare tankar ;-)