fredag 3 juni 2011

Te-extravaganza

Jag och min sambo är båda hängivna tedrickare och har därför 30+ sorter (har inte räknat på typ ett år) vilket innebär att det inte finns tillräckligt med burkar (teerna från Indien som jag fick av min styvbror ligger fortfarande i påsar) men min sambo såg utförsäljning och shoppade lite till, denna gång ifrån kryddlandet.se Nedan är endast listan på de teer som inhandlades nu senast och kom i dag. Bild här.

Svart te
  • Rabarber/grädd
    svart te smaksatt med rabarber/gräddarom
  • Choklad/chili
    svart te smaksatt med choklad och rom samt bitar av chili och vit choklad
  • Prinsess
    svart te smaksatt med champagne- och jordgubbsarom samt jordgubbsbitar och blåklint
  • Julmums
    svart te smaksatt med saffran, apelsinarom och granatäppelblommor
  • Söder
    svart te smaksatt med tropiska frukter, samt blåklint, blå malva, jasmineblommor, ringblommor och rosenblad
  • Käresta x2
    svart te smaksatt med tropiska frukter, smultron, grädde samt hjärtströssel

Rött te
  • Sommarens fröjder
    rött te smaksatt med sommarbär, solros, hallonbitar och jordgubbsblad
  • Smultron/vanilj
    rött te smaksatt med smultron- och vaniljarom samt smultronblad, ringblom
  • Vårdröm
    rött te smaksatt med citrusfrukter, rabarber, svartvinbär, och grädde samt solros, rosor och blå malva
  • Yoghurt/citron
    Rooibos te smaksatt med yoghurt- och citronarom samt blåklint och citronskal

Inga kommentarer: