söndag 1 maj 2011

Schampo-tvål

Min sambos syster är helt galen i Lush och jag får väl ändå erkänna att det luktar himmelskt när man går i gången vid NK i Göteborg så jag letade schampotvål där och hittade men gick bet på innehållet. Jag letar för tillfället efter fast schampo då jag och sambon ska ut i Europa i sommar. Jag är inte så naiv att jag tror att vi 1. kommer duscha ofta och 2. att det är vettigt att ha flytande krämer med mera i väskan.

Som den samvetsgranna ekologiska människa jag är och (dödshatare av SLS) så letar jag febrilt efter fast tvåschampo - förgäves. Lusch anser att schampo = SLS och alla försäljare av ekologisk och naturlig kroppsvård har inte ens hört talas om tvål för håret. Man kan ju bli irriterad av mindre.

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Jah har en ekologisk brännässle-tvål till håret. funkar super!! Annars finns ju folk som tvättar m bikarbonat.

Anonym sa...

Hejsan, jag har sökt överallt efter tvål utan sls och fann; http://www.simplynatural.se/a.asp?cidx=808

Jag och frun ska oxå ut och resa i europa i sommar och har ratat både Lush & Body Shop.

Kolla vidare efter återförsäljare, kan finnas på din ort.

Lycka till och trevlig sommar!