måndag 21 mars 2011

Ostara 2011

I dag har min sambo inhandlat ekologiska (gula) påskliljor och lite påskgodis för att fira Ostara. Dock har dagen gått sådär. Jag somnade i två timmar istället för att plugga och jag har mest arbetat med saker som jag måste göra än att ordna altare, städa och fira Ostara.

Jag har dock funderat på vad vi ska äta. Då jag inte äter ägg blir Ostara något knepigt eftersom allt nästan handlar om ägg. Jag funderar dock på att äta fisk, vi får se.

Vi började vårstäda i helgen så lägenheten ser ut som ett helvete vilket känns väldigt opepp i dag men jag försöker se det som något positivt och en del utav Ostara. Vi har städat så duktigt att vi tagit ut böcker och filmer för att våttorka hyllorna.

Jag ska troligtvis göra min årliga Ostara-ritual under Earth hour på lördag (20:00), du glömmer väl inte att stänga av allt och bara njuta med ljus?

I alla fall. Tänkte uppdatera lite om min dag (det var ett tag sedan). Jag har också intressanta nyheter om mig och min relation till gudinnan men jag försöker fortfarande formulera dessa.

Blessed be.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas det går bra med firandet under Earth Hour, då kanske det är lite mer ordning omkring dig också :-)

Här hemma har vi varit med och släckt ljuset ända från början, och så kommer ske även denna gång :-)

Glad Ostara!