lördag 27 mars 2010

Vad gjorde du under Earth Hour 2010?

För 10 minuter sedan tog den officiella tiden för Earth Hour slut och jag myser i lyktskenet inne på toaletten, alldeles för ljuvligt för att inte utnyttjas. Själv hade jag en effektiv Earth Hour.

Redan 20:00 tände jag ljus över allt (inkluderat badrummet som ni förstått innan) och vid 20:30 tittade jag ut över innergården i hopp om att jag inte var ensam om att släcka ned, jag verkade tyvärr ensam.

Med mina förberedelser så förberedde jag altaret då jag tänkte ta en sen Ostara-ritual för mig själv i tystnaden. Båda datorerna var avstängda och likaså mobilen som aldrig stängs av.

Jag åkallade Gudinnan, Guden och de fyra elementen. Det gick sådär med att skapa cirkeln då jag inte använde ljus som hållpunkter som jag brukar göra. Jag tackade Gudinnan för månadsflödet som jag är i slutet utav denna månad och jag tackade Guden för att Han gav mig styrka i dag att möta min sociala fobi då jag träffade två personer varav en jag känt från internet i flera år och en vän till denne.

I samklang med Earth Hour gjorde jag en ritual utan de verktyg som boken förordnade (fjäder, sten, blomma och vatten) utan visualiserade att jag höll i dem. Ritualen handlade om att hela jorden vilket jag tyckte var passande under denna timma. Jag kände att det gick riktigt bra.

Jag avslutade ritualen med te och en riskaka som jag gömt i ett påskägg som symbol för vad naturen genomgår nu och även min egna (förhoppningsvisa) omvandlig till bättre leverne och den gryende styrka som finns inuti mitt bröst.

Där efter tackade jag Gudinnan, Guden och elementen för deras närvaro. Precis som vanligt så kändes det som att cirkeln upplöstes efter att jag tackat elementen. Intressant det där.

Jag fortsatte sedan kvällen med att rena lägenheten. I min kittel lade jag tre kol (symbol för Gudinnans tre aspekter) med svartpeppar, rosmarin och bitar av min torkade salvia. Precis som modern skyddar sitt barn i magen bad jag kärleken och glädjen stanna och det onda och smärtan att ge sig av ut genom dörren. Jag bad att röken skulle bränna bort det dåliga och skydda de som är inuti lägenheten från de som vill ont.

Efter att jag gått igenom huset välsignade jag mig själv. Jag lämnade där efter kitteln på spisen, lägenhetens hjärta, för att där brinna klart. Jag själv gick ut och tackade Gudinnan och Guden samtidigt som jag andades frisk luft. Det kändes rent när jag kom in.

När jag var klar hade jag till och med några minuter till godo. Men det var i alla fall en riktigt riktigt mysig timme och jag är glad att jag slog ihop allt till en stor ritual med det passande temat Earth Hour.

Ljusen lyser ännu hos mig och ännu är ingen lampa tänd. Det enda som är igång är min netbook och mobil. Och till råga på allt har vi haft två varma dagar och det första långa och stora vårregnet de senaste tre dagarna. Våren är på väg. Jag är i frid.

Inga kommentarer: