söndag 1 november 2009

Samhain / Novemberafton

Vi var uppe till åtminstone sju i morse så vi sov bort hela dagen. En del av mig ville inte gå upp efter att det blev skymning utan kände för att sova bort allting men så tvingade jag mig upp i alla fall. Det var tur för jag har haft en underbart mysig kväll.

Medan sambon var ute och fixade det sista ordnade jag med pyntning (duken vi köpt klippte jag så att den fungerade på köksbordet, soffbordet och altaret) och duschade. Mitt hår är sikeslent vilket sällan händer.

När sambon kom tillbaka lagade vi mat, åt, offrade en tallrik till naturen och sedan gjorde jag en ritual. Nu kan jag höra hur han diskar. Vi får se vad vi gör av resten av kvällen men jag tänkte skriva av mig lite först.

Jag har tänkt att skriva två inlägg till för att vara lite mer ingående på middag/offer och där efter ceremonin jag nyss hade. Stay tuned.

Inga kommentarer: