onsdag 27 maj 2009

Morgonpromenad

I går kände jag mig riktigt pepp efter att ha gått ut på altanen och fotograferat med min digitala systemkamera (som jag ännu inte riktigt kan behärska). Solen flödade och jag fick för mig att gå på promenad med kameran, för andra gången sedan jag köpte den. Jag slängde på mig en varm tröja, träningsbyxor och palestinasjal.

Klockan var cirka 07.30 och de flesta var på väg antingen till jobbet eller skola. Jag hade inte ens gått och lagt mig än. När jag satte mig och fotograferade blommor framför en vildvuxen gräsmatta utanför en dagis/låg- och mellanstadieskola (med en gångbana där emellan) så frågade en liten flicka mig när jag reste mig upp:
- Såg du en groda?
Jag svarade vänligt att jag inte gjorde det utan att jag fotograferade en blomma och så fortsatte jag att gå vid gräskanten medan hon cyklade i väg.

Solen sken under hela promenaden och gick sedan i moln när jag kom hem. Jag tackar Guden för hans värme. Och där efter väckte jag Jonatan och åt frukost.

I dag lade jag in bilderna och kunde konstatera att en hel del utav dem blev riktigt bra, dock har jag fortfarande inte lärt mig det där med fokus och skärpedjup ännu så vissa fick jag tyvärr slänga bort. Men jag fick en god promenad i alla fall.

Inga kommentarer: