onsdag 18 februari 2009

Yoga tillfälle 4

I dag var 4:e gången och vi gjorde nästan samma pass som förra tillfället men meditationen var det lugna hjärtats meditation. Ingen eldandning denna gång.

Tyvärr försökte jag förgäves komma till ro men på grund av den fixa idén att jag fått min mens så var det svårt att hålla fokus. Jag försökte mig på att acceptera utan att begrunda tankarna som kom men det var svårt.

Denna gången hade jag inte lika jobbig träningsverk runt navelchakrat som jag hade senast. Jag kom även upp i cirka 90 grader med mitt högra ben, jag tror inte det gick lika bra med det vänstra, i alla fall inte vad jag märkte.

Något annat som var annorlunda i dag var att i stället för att simma/flyga runt i "luften" som jag brukar göra (inför mitt inre öga) under den långa vilan så var det två fiskar som lekte med varandra. Ingenting som jag medvetet valde utan det bara skiftade helt plötsligt. Ena stunden var det jag och i nästa var det två vanliga silvriga småfiskar i stället. Det vore inte så speciellt om det inte vore för att jag är fiskpinnarna i stjärn(sol)tecken.

Nästa pass är jag i Glasgow så det blir ingen tisdagsyoga. Min lärare rekommenderade två alternativ:
1. avancerade kursen som är på måndagen
2. två tillfällen veckan därpå (finns en kurs på onsdagar också)
Ingenting är bestämt ännu så jag får se men undra om man kan smyga sig in på både och?

Vi får se om fiskarna återkommer då.

Inga kommentarer: