lördag 17 januari 2009

Rekommenderat av anonym

Jag såg just ett par riktigt bra kommentarer på mina inlägg. Bland annat ett tips om tvättning av tygbindor. Då jag tvivlar att någon mer än jag läser kommentarer så kopierar jag in tipset här:
Rengöringen är lätt. Lägg dem bara i en hink eller burk så länge (inte helt tättsluten, då luktar det), och sen dagen innan det är dags att tvätta så fyller du burken med kallt vatten. Eventuellt kan du byta vatten någon gång, men annars så häller du bara av vattnet när det är dags för tvätt och sen tvättar du dem i 60 grader. Om du vill ha dem helt utan fläckar kan du ha i lite av Grummes fläckborttagning (blek och fläckborttagning). Vissa säger att sköljmedel gör dem mindre absorberande, men det har jag aldrig märkt. Jag brukar torktumla dem, det känns som om de blir tätare då.
Jag missade också tydligen i mitt inlägg Eko-lif ett ställe till som säljer tygbindor; Lunapads. Jag kollade in dem lite snabbt och de verkar veta vad håller på med. Det negativa är att de har säte i Canada och det kan ta så lång tid som 28 dagar med Internationell post. Jag funderar även på om man måste betala tull för dem. De kostar också en hel del för själva produkten när man kikar på deras hemsida.

Men annars verkar de generellt ha ett gigantiskt uppbåd av tygbindor i alla möjliga variationer och kit.

Jag såg att de hade affärer i Norge, Finland och Storbritannien om man vill hitta något mer close to home. Jag har ingen aning om frakt eller priser på dessa ställen men frakten borde vara billigare och snabbare än från Canada i alla fall.

Inga kommentarer: