lördag 24 januari 2009

Jag borde verkligen släppa det förflutna

Jag har haft en sådan känsla hela dagen att jag vill slänga ut massvis av mina grejer, jag vill bli av med allt materiellt som jag egentligen inte behöver. Men som alltid drar jag mig för att göra det då jag är som en drake på saker (läs: minnen) och kan knappt slänga i väg ett par byxor som jag inte använt på flera år.

Jag vill bara packa ned alla grejer i bananlådor, ha en säng, några affischer kanske och en filt som köksbord. Jag vill ha det enkelt. Jag känner mig som någon på 30 år med alla grejer jag samlat på mig och inrett mitt hem. Jag har till och med färgkodat rummen!

En del i detta har gjort att jag inte har en enda grej på väggarna. Jag slutade med det när mamma påstod vi skulle flytta (i mer än tre år) tills jag själv flyttade där ifrån. Jag trivs inte med detta ombonade hem med tusentals saker och ändå har jag inte uppe allting. Åtminstone är väggarna kala.

Jag vill fly materiellt. Jag har känt det ett tag nu men i dag är det värre än någonsin. Jag rensade ut skafferiet och det var skönt. Jag vill rensa ut mer. Bort med bagaget. Men jag är rädd att jag kommer sakna allting sedan.

Inga kommentarer: