tisdag 30 december 2008

Schampodjungel

Det är ingen nyhet att jag ganska länge letat efter ett naturligt (ekologiskt) schampo utan SLS då det är skadligt för håret men oftast finns i de flesta schampos. Bland annat ska man också akta sig för hårvårdsprodukter med innehåll av:
*Alcohol Denat
*Sodium Lauryl Sulfate
*Sodium C14-16 Olefin Sulfate
*DMDH Hydantoin
*Sodium Laureth Sulfate (till en viss mån)
Till slut efter att ha sökt igenom Urtekram (nej), Santé (nej), Lush (nej) och Gudinnan vet vad alla andra konstiga namn så hittade jag två olika som verkade bra. Först hittade jag Halicos örtschampo som kostade en smärre förmögenhet att beställa från Bodystore (dyr frakt) och sedan den enormt naturliga Island Naturals Replenishing Shampoo från Aubrey Organics. Det fanns en återförsäljare i hela Sverige (vad jag hittat) och de hade billigare frakt så jag beställde schampo och balsam trots att flaskorna var dyrare än Halicos.

Nu är det bara att vänta tills jag får tvätta håret i helt naturliga medel utan all skit som finns i alla andra doftprylar vi smetar på våra kroppar.

Jag återkommer med en recension efter första duschen.

Inga kommentarer: