tisdag 30 december 2008

På morgonen efter Yule

Note: glömde berätta

På morgonen efter vintersolståndet (Yule) så vaknade jag utvilad, så klart då jag somnade vid 23 och medvetet somnade om flera gånger på morgonen tills klockan var ungerfär 10, men också genuint glad.

Jag hade inte tänkt somna så tidigt men sömnen tog mig. Jag pratade en liten stund med Gudinnan och Guden innan jag somnade i stället för att ha en ritual som jag inte orkade genomföra eller ingenting alls.

När jag sedan vaknade på morgonen kände jag mig som dagen efter förra Yule som var min första. Jag var lycklig, solen (Guden) lös in i rummet och det kändes som om jag hade vaknat ur min vinterslummer och även som om naturen där utanför gjort likaså, som om energin var på väg att uppåt igen.

Guden som nu är tillbaka (pånyttfödd av Gudinnan) efter en tids bortavaro känns verkligen närvarande när jag känner solens strålar mot mig. Speciellt då jag verkligen ger mig tid att känna i stället för att rusa förbi världen. Till och med Jonatan kände en skillnad den dagen när jag frågade honom nu i julhelgen om han märkte något då.

Inga kommentarer: