tisdag 25 mars 2008

Livsagnostikerns första trevande

Jag är egentligen agnostiker men har börjat dra mig en hel del mot naturreligioner då jag känner kraft och energi där ifrån. Jag har länge också tänkt att fira lite wiccanska högtider för att känna på. Det har mest blivit att jag givit det en tanke men i går så lade jag lite mer energi på det hela och tände ljus och satte i nejlikor i apelsiner. För en del kanske det inte alls låter cerimoniöst men för mig var det det och jag talade en hel del ut till någon som jag uttryckligen sade att jag inte visste vad det var. Jag bad också om att Guden och Gudinnan om det är de som hör mig att de ska säga sitt namn till mig i drömmen.

I morse när jag vaknade hade jag ett jättestarkt minne ifrån mina drömmar. Jag står i en skog och jag verkar söka efter råd. Först kommer Guden ned till mig och frågar (jag har för mig han frågar mig) om jag är Aidan. Jag ser det på ett papper framför mig (som ett manus) och det jag sedan minns från honom är att han säger att det inte är hans område utan Gudinnans och att jag ska söka mig dit.

Jag tar mig då uppåt i granarna eller tallarna och ned kommer hon, Det jag minns är hon hade långt hår som var vågigt och svallande. Jag skulle vilja säga svart men det var kanske mer mörkbrunt. Hennes ansikte var som en dockas... nu menar jag inte formen men det är det som jag instinktivt vill säga... det var så i huden kan man säga och hon log mot mig och tittade på mig. Sedan minns jag lite dåligt men det enda jag vet är att det ”gulnade” pappret kom framför mina ögon igen och det jag uppfattar som är att hon i drömmen hette Lori.

Jag minns inte så mycket mer om just den episoden. Sedan är det någon annanstans i drömmen som det är en kvinna som blivit ett monster tror jag som gör ett utfall mot mig som har typ tatuerat på kroppen olika månformationer. Det jag minns att jag reagerade på i drömmen var att hon hade halvmåne-fullmåne-halvmåne som jag ofta kopplar ihop med wicca.

Jag kände mig glad när jag väl vaknade i morse och fridfull på något vis skulle jag nog förklara mig som.

Jag skrev inte detta för att någon ska tyda min dröm utan mest för att ifall... det kanske var mer än en dröm. Om jag kanske faktiskt fick kontakt med Gudinnan?

(En dröm jag hade den 22-23 dec -07 i samband med yule)

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart när såna drömmar kommer till en! Jag får själv mer kontakt med det gudomliga i drömmar än i ritualer, men ritualerna öppnar ändå upp ens sinne lite mer. vilket kanske tillåter drömmarna att komma till en :)

Hihi, har en påhittad karaktär i en av mina bokprojekt som heter Lori :) Litet ps bara ;)

Blessed be!