söndag 16 november 2008

Tumma på mitt nya jag

Jag var och handlade i går. Bland annat skulle jag införskaffa mjöl då det tog slut när Jonatan gjorde fläskpannkaka senast.

När jag stod där vid hyllorna så fanns det massvis med olika sorter. Det fanns två olika ekologiska att välja mellan. Den ena var special och den andra var normal. Vad det egentligen fanns för skillnad dem emellan vet jag inte.

Den goda sidan ville köpa det ospeciella ekologiska mjölet medan den onda och gnidna sidan ville se på prislappen. Jag motiverade mitt val med att det tog slut snabbt och köpte o-ekologiskt mjöl. 10 kr billigare.

Jag känner mig fortfarande dum för det. Om man ska hänge sig till en ny livsstil så får man väl faktiskt ta det goda med det onda!

MEN jag köpte i alla fall inga spanien-clementiner även ifall jag typ ville. De såg ganska fräscha ut fast små men jag ville inte främja Moder Jords död ännu mer när jag till och med hade orent mjöl i påsen.

2 kommentarer:

Sargoth sa...

Dinkelmjöl, någon? *ser ytterst GI-vänlig ut*

Caja sa...

Sargoth: Men det är ju inte ekologiskt...