måndag 24 november 2008

Eko-coop

Jag var i dag på Coop Konsum - avenyn. Mataffären som kör stenhårt på sin ekologiska profil. De har nu även fått eko-kassor, fler ekologiska varor och allmänt bättre struktur i affären. En av de bästa sakerna är att hyllorna är nu så låga att till och med jag når till översta hyllan!

När jag och Jonatan gick där ifrån så fick jag syn på en "björkstubbe" med massvis av trälappar hängande på en pinne. Det visade sig vara förbutikens miljöanpassade kö-lappar med tillhörande ställ. Inget mer ta en lapp, vänta, släng lapp. Jag tycker det var ett jättebra initiativ (och estetiskt snyggt) men det skulle vara ännu bättre om eko-kassorna även frågade om kvitto vilket de nu tar för givet att kunden vill ha. Jag hoppas att kassapersonalen i alla fall frågar innan de printar ut ett kvitto i onödan.




Inga kommentarer: