måndag 24 november 2008

Alla dessa organisationer!

I dag kom jag fram till att det finns tre organisationer för naturen:
* Världsnaturfonden
* Greenpeace
* Miljöförbundet Jordens vänner

Jag har inte riktigt bestämt mig vilken av dem som jag ska bli aktiv i. Den första är riktigt dyr att bli medlem utav, den andra blir man mer volontär i och den tredje är ganska billig.

Andra organisationer jag funderar på att gå med:
* Amnesty
* Actionaid
* Djurens rätt
* Svenska fred- och skiljedomsföreningen

Problemet är att alla är dyra och kommer döda min plånbok är jag rädd. Jag måste bestämma mig för vart jag ska lägga mina pengar - vart jag främst vill engagera mig.

300 kr - Världsnaturfonden
---- kr - Greenpeace
120 kr - Miljöförbundet Jordens vänner (under 25 år, annars 320 kr)
240 kr - Amnesty (över 20 år, under så kostar det 160 kr)
100 kr - Actionaid
075 kr - Djurens rätt (0-25 år och pensionär, där emellan 180 kr)
240 kr - Svenska freds (över 20 år, under så kostar det 90 kr)
------------------------------------------------------------------------
1075 kr - totalt, dock har både Amnesty och Svenska Freds autogiro på 20 kr/månad, jag har inte kollat de andra gällande detta.

Inga kommentarer: