söndag 23 november 2008

Earth hour - join the dark side

Då jag funderar på att flytta till Karlstad så kikar jag in på deras hemsida med ganska ofta mellanrum. Denna gången gjorde de reklam för Earth hour som innebär att:
Lördagen den 28 mars 2009 mellan klockan 20.30 och 21.30 genomförs Earth Hour 2009, en manifestation för att uppmärksamma och öka medvetenheten om det klimathot världen står inför. Earth Hour 2009 är initierat av världsnaturfonden.
- citerat från Karlstads hemsida
vilket då hela kommunen Karlstad tänkt engagera sig i. All belysning förutom gatulampor ska släckas, även skyltar, trädbelysning och belysning hemma hos invånarna.

Jag läste vidare om idén på Världsnaturfonden som i sin tur länkade mig vidare till Earth hours officiella sida där jag till slut signade mig själv. Om du också vill gå med så gå in på Earth hour* och signa du också, det är en timme av ditt liv - jag tror du överlever utan lyse.

* Note: länken till Earth hour är min personliga sida hos dem vilket gör att jag kan se hur många jag har influerat att gå med. Jag vinner ingenting på det förutom glädjen att jag har påverkat fler än mig själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Som Anders Timell sa: Större delen av Sveriges befolkning har earth-hours mellan elva och sex varje vardagnatt ^^