onsdag 26 november 2008

Bits and pieces of dreams

Dröm 1.
För några dagar sedan hade min dröm innehållit min barndomsvän Maria två dagar på raken. När jag vaknade kände jag att jag var tvungen att göra något åt saken så jag satte igång och letade efter henne på nätet. Hon fanns inte på Facebook, Stayfriends eller annanstans heller. Jag hittade henne på upplysning.se men varken på eniro eller hitta fanns hon.

Det var kul att ha hittat henne någonstans i alla fall men det kändes inte riktigt nog.

Dröm 2 - i natt.
Det jag verkligen minns från i natt var att jag gick och så såg jag Spöket komma gående men jag låtsades inte se honom trots att jag gjorde det i ögonvrån när han gick in i det höga buskage jag precis tänkt gå in i. Sedan när jag skulle sätta mig i min skruttiga bil såg jag att han satte sig i baksätet bakom föraren. Jag tog ett djupt andetag och satte mig i bilen.

Jag körde där ifrån med honom där bak. Det gick sådär, bilen kunde inte bromsa ordentligt så bromssträckan var enorm och jag körde nästan in i saker. Jag tror vi började prata men jag minns inte om vad.

---

Någon annan del av drömmen var jag på Laggartorp men nedre delen var Kinne-kleva där pappa bodde när jag var liten. Jag stod längst upp vid boningshuset och ringde pappa, jag frågade vart han var och att jag var på Laggartorp. Jag frågade om han var på Kinne-kleva och han sade att han och Annika satt och fikade i huset. Precis då hade jag kommit tillräckligt nära för att se dem genom fönstret. Jag gick in, sedan så satte jag dit Annika på hennes ord på grund av något hon sade sådär snäsigt som hon alltid gör när ingen märker.

---

Något om ett projekt, typ tidning man ska sätta ihop. Brooke och Nathan från One Tree Hill var med mig och jag arbetade med Nathan fast Brooke var precis bredvid. Vi var typ i en gympsal och pysslade med klibbiga bokstäver som skulle fast. Innan så var det något med en film...

---

Något om en blå buss, jag var i min hemstad. Jag hopppade på den, åkte endast till andra änden gatan och hoppade av för jag ångrade mig och ville åka tillbaka. Det var kallt och mörkt.

Inga kommentarer: