söndag 17 augusti 2008

Efter regnet

Jag var hos pappa mellan onsdag-torsdag denna vecka och sent på kvällen efter att det regnat skulle jag hämta min väska i hans bil. Naturen slog mot mina sinnen när jag gick ut och jag kände hösten i porerna. Hösten har kommit snabbt sedan Lugnassadh.

Det får mig att tänka på tjocka strumpbyxor, kjolar och varm choklad med chokladboll på diverse fik. Gå runt bland färgsprakande höstlöv i varma skor.

Alldeles underbart var det och jag kunde gärna stannat ute längre och gått en promenad i villakvarteret om det inte var för att de då skulle undra vart jag tagit vägen. Det värsta med att stanna ute för länge skulle ha varit att hundarna skulle skällt som galningar när jag väl kom in och därmed väckt pappa och hans flickvän.

Jag blev både rörd och lycklig på en gång som jag alltid blir när naturen omfamnar mig på det viset, då jag verkligen får kontakt med det vackra. En av de bästa stunderna den här veckan om jag måste välja.

Inga kommentarer: