onsdag 11 juni 2008

Månen

I dag såg jag henne äntligen. Månen. Där jag bor kan jag inte se henne och i ett program jag installerade så påstod den att hon endast syntes cirka två timmar på kvällen. Men i dag syntes hon till och med vid tolv-tiden. När jag såg henne kände jag mig alldeles rörd och lugn inombords och om jag stått med blicken fastklistrad ett tag till så skulle hon blivit alldeles suddig.

Hon var halv och vackert rund, jag kunde till och med se rundningen i mörkret. Gav mig då en idé om photoshopskapelse: kvinnligt ansikte som kapas i en mörk och en ljus del av en halvmåne. Vi får se om jag gör något åt saken.

Jag har i alla fall i dag betalat mina wicca-böcker. Eller rättare sagt nu i natt så förhoppningsvis postas de i morgon och jag får dem på torsdag, då kan jag lämna tillbaka min lånade wicca-bok och läsa i min nya i stället. Post-its-ftw om jag bara kan hitta några små och i bra färger. Aldrig testat det tidigare men det verkar smart och jag har tänkt att ha den boken som ett litet uppslagsverk nu i början. Kanske borde jag i alla fall läsa klart den lånade (avsluta det påbörjade?).

Inga kommentarer: