måndag 9 juni 2008

Energibollen försvinner inte

Jag kom på att jag glömt berätta en sak. Jag kommer inte ihåg ifall det var den 3:e eller 4:e juni som jag testade att göra en energiboll mellan händerna men i alla fall.

Som vanligt när jag sitter på toa så läser jag min lånade version av Wicca - Scott Cunningham och denna gången hade jag kommit till ett kapitel om energier. Jag mindes när jag var liten och man skulle gnugga händerna och att någon sedan skulle dra en tråd genom handen. Principen av denna övning var den samma - nästan.

Den första övningen var att gnugga händerna snabbare och snabbare mot varandra tills det blev varmt och pirrade i händerna och sedan skulle man försöka se en "stråle" av energi mellan dem. Jag misslyckades med att se denna energi.

Men sedan kom en övning där man skulle göra en boll mellan händerna. När jag var liten och gjorde samma sak, gnugga händerna och hålla dem en bit ifrån så var antog jag att det var magnetiskt där emellan på grund av friktion och värme. Scott Cunningham sade att det var energi. Så då kom testet att göra en boll. Jag lyckades att se den, förstora och förminska.

Övningen skulle avslutas med att bollen skulle föras in i magen igen så att min energi som jag skapat kom in i mig igen. Jag glömde detta och stoppade därför in energin i den mottagande handen (vänster eftersom jag är högerhänt). Inget magnetiskt där emellan längre.

När jag sedan skulle visa Jonatan så uppstod problemet. Jag gnuggade inte händerna utan bara visade hur man skulle hålla händerna efter gnuggandet och att man där emellan skulle "se" en boll. Energibollen kom fram igen. Jag fick då föra in den i vänster hand igen och skaka på händerna för att den skulle försvinna. Men när jag visade igen så var bollen där igen. Det pirrade och rörde sig inuti fingrarna, händerna och till och med armarna. Jag kände mig upprymd inombords och glad.

Varenda gång som jag nu "tänker en boll" mellan händerna så känner jag den magnetiska känslan, vilket inte går att förklara som när jag var liten med värme och friktion. Fysikens lagar går emot mig.

Visst det är väl lite skoj också men en del av mig undrar också; har jag energiläckage? Eller vad är det som händer och går det att stoppa? Har jag stoppat det när jag inte märker av det eller rinner energin av mig ändå... Eller är alltihop bara inbillning?

Inga kommentarer: