torsdag 19 juni 2008

Fullmåne

Jag missade henne. I går hade jag tänkt gå ut och titta på Månen i hennes fulla prakt men dum som jag var så blev det försent och hon valde att gå under jord (bokstavligen enligt programmet Stellarium) så jag får hoppas på i dag. Månen är ju full tre dagar i månaden men är egentligen på riktigt full en dag a.k.a. i går. Det är därför varulvar ska akta sig tre dagar i månaden och inte bara en dag ifall de inte vill slita nära och kära i stycken.

För resten, jag kan eventuellt ha lärt mig något med gester men jag kommer inte ihåg vad den hette, den stod i alla fall i Scott Cunninghams bok. Den sitter inte riktigt än men jag ska lära mig den så att den gör det. På tal om Cunningham så har inte böckerna från tradera kommit ännu. Jag hoppas på i morgon för nu börjar jag bli lite grinig på väntetiden.

Inga kommentarer: