söndag 13 november 2016

Yule-bucket list 2016

Som jag nämnt tidigare så har julruset redan infunnit sig, kanske inte just julkänslan men den där "Ååh glögg och lussekatter, komma på julklappar och äta snormycket fudge och annat julgodis"-känslan. Den var där innan Samhain.

I dag köpte jag årets första julgranskulor (som hädanefter heter julkulor för jag är lat). Jag har någon idé om att köpa minst 1 varje år... men jag tror det blir fler i år (speciellt med tanke på alla julmarknader jag markerat i kalendern). Mitt mål är att en dag i framtiden göra mig av med alla likriktade julkulor så att det finns max 2-3 av varje i granen. Lång väg dit men det är ett mål. Nästa mål är att uppgradera storlek på gran, nu för lämplighetens (okej, smidighetens) skull så är min gran 150cm och inte så vid. Jag skulle inte ha något emot typ 180cm men nästa steg verkar vara full storlek på 210cm vilket känns overkill.

Anyway! Ehrm... bucket list var det ja, här kommer 2016 års bucket list:
  • Baka! (Julgodis/pepparkakor)
  • Gå på julmarknader
  • Laga vegansk risgrynsgröt från grunden (första gången!)
  • Göra vegansk västkustsallad + eventuellt auberginesenapssill + julsk*nka
  • Slå in julklappar (alltid kul i teorin, aldrig i praktiken tyvärr)
  • Klä julgran
  • Dricka 2 olika sorters glögg (blir oftast en, billig, dags för ändring!)
  • Äta lussekatter (hitta veganska...)
  • Se åtminstone 70% av alla avsnitt av julkalendern
  • Lyssna på julmusik
Och nu tänker du, "Ja men det är ju sådant där man gör varje år", kanske det men jag gillar listor helt enkelt. ;) Så, vad tycker du att man inte får missa inför Yule?


Ps. Kan inte bestämma mig hur jag ska göra med nedräkningsljus, alla går ju till 24 men jag skulle vilja ha till 21a (som är Yule i år). Kanske bara köra på Adventsljus, 4e är ju 18 dec så det funkar ju. Vi får se!

)O(

Inga kommentarer: