tisdag 15 oktober 2013

Jag är så trött på allting, jag skulle vilja packa en väska och bara åka i väg någonstans, det behöver inte vara långt bort men jag vill andas. Jag vill kunna ta djupa andetag. Känna skogens trygga famn och sjöar i min närhet. Sötvatten. Jag vill glömma för ett ögoblick allting som är så jobbigt, tungt. Jag vill se världen, stanna upp och se i stället för blundande rusa samtidigt som allt känns som sirap. Som att ingenting händer, att jag kämpar åt alla håll men ingenting händer, det är som sjunksand. Jag vill andas igen, bara ta rena andetag, känna kylan i fingrarna och löven under skorna, bara vara någonstans men inte här. Jag vill finnas i stunden, i den lugna stunden och få insikter. Jag vill inte finnas här och nu, jag vill bort. Jag vill räta ut ryggen, stå upp utan tyngden av allting hela tiden, stå upp för en kort stund och bara andas. Jag vill packa en väska och vara i nuet, i ett nu utan bråk, utan tårar och utan mörker. Jag vill bara finnas någonstans men inte här.

Inga kommentarer: