onsdag 17 juli 2013

Ekologiska produkter

Nu är det dags igen att fylla på mitt förråd med ekologiska produkter. Det blir alltid att jag kikar runt för att se ifall jag hittar något nytt eller något att unna mig själv. Oftast blir det en lip balm i någon god smak, om det finns.

Enda tråkiga är när jag inser att de som jag behöver shoppa måste delas på flera butiker. Likaså velar jag mellan: god doft med få ingredienser eller ok doft med många ingredienser varav 1 är jag intresserad av. Det blir troligtvis den första även om den är dyrare. Jag tycker inte om att ha ekologiska produkter med för lång lista som innehåll.

Det som är förrädiskt är när produkter påstås bara ha bra innehåll och så kikar man också inser att nej så var det ju inte alls. Bara för att något är ekologiskt innebär det inte automatiskt att de är bra för dig.

Inga kommentarer: