tisdag 21 maj 2013

Naturen och nuet

Det har varit rätt dimmigt de senaste dagarna, i morse var det alldeles tjockt utanför fönstret. Det var nästan som att vakna upp och kika ut över en annan stad. Riktigt vackert och nästan magiskt, andligt.

Jag har en förkärlek för dimma och regn, kanske bor det en liten Engelsman i bröstet på mig? Ja om det inte vore för att jag älskar sol och värme nästan lite mer.

I år har jag ingen kamera att tala om så jag känner hur våren och tidig sommar rinner mellan fingrarna på mig, jag kan inte dokumentera dess skönhet som jag alltid gör. Det är nästan som att jag missar årstiden då jag inte kikar på den via min diopter.

Kanske bara en annan fotograf förstår. Jag vet bara att Moder Jord är allt riktigt vacker och mitt motto har alltid varit att fotografera det som ingen anan ser - det som folk missar. Det känns som att jag missar de små detaljerna nu.

Därför är det viktigt för mig att ta den där lilla stunden och kika ut utanför fönstret på morgonkvisten så solen gått upp eller då dimman ligger så tjock att allt är grått. Ta mig tiden att vara i nuet även om jag kanske inte kommer minnas om ett år så ligger stunden någonstans inom mig.

Inga kommentarer: