onsdag 19 december 2012

Inför Yule 2012

Jag vet inte riktigt hur det har kommit sig på detta vis men genom åren är Yule den högtid som blivit bortglömd här på bloggen. Det är den som har varit lite extra speciell då det var vid Yule för många år sedan som jag kände guden och gudinnan i mitt hjärta.

I år ska jag fira ordentligt och på vegetariskt vis (första gången) och har nästan en matsedel spikad. Jag börjar dock bli galen på att alla sidor jag hittar refererar till Janssons frestelse med aubergine men jag har fortfarande inte hittat ett enda sådant recept!

Då jag knappt varit hemma under denna december så har mitt altare fortfarande full svart mundering ifrån Samhain - fortfarande, trots att planen var att i början av december byta dess skrud till rött och grönt. Om allt går vägen med klädning av gran i kväll så hinner jag med altaret i morgon.

Julkort är skickade, julklappar är ordnade (och snart packade). Nu behöver jag egentligen bara bli av med hantverkarna i huset så är allt frid och fröjd för ledigheten.

Jag hoppas att ni alla får en mycket fin Yule (Midvinterafton).

Inga kommentarer: