tisdag 21 augusti 2012

Att rensa i röran!

Jag har börjat rensa ut ordentligt hemma nu i garderoben och skrymslen. Det känns skönt men skrämmande. Dock är det en del saker jag har svårt att skiljas ifrån så som kjolen jag hade när jag tog studenten, mina röda byxor som jag köpte när jag flyttat hemifrån och skulle börja på universitet... och så vidare.

Jag insåg till slut att jag kan inte tvinga mig själv att ge bort allt till secondhand eller sälja på tradera så nu när jag rensar så har jag tre högar:
1. sälja/secondhand 2. lägga undan men spara 3. det som ska vara kvar

Mina byxor i stl 32 som jag med nöd och näppe kan få på mig nu är ju värdelösa att ha i garderoben men i en låda i källaren är de perfekta tills jag emotionellt känner mig redo att skiljas från dem. I värsta fall blir det några kläder och saker (min gympapåse från 1an) som får vara kvar tills jag får egna barn och de sedan växer upp och kanske blir intresserade.

Hur brukar du göra när du rensar ut? Är det jobbigt? Är det lätt?
Jag vill höra era tankar :)

Inga kommentarer: