torsdag 10 maj 2012

Mitt stackars altare

Om du frågade mig för några dagar sedan hur länge sedan jag skötte om mitt altare så skulle du endast fått en blank blick tillbaka, jag vet inte. Det enda jag visste om mitt altare var att det var grejer framför och dammet staplade sig ovanpå alla ting. 

I går fick jag äntligen tummen ur att ta hand om mitt altare. Jag dammade, jag gjorde det mer vårigt, jag pysslade helt enkelt. I samma hörn av mitt sovrum har jag också massvis med foton av platser jag vill besöka samt kvinnor både dåtida och nutida som inspirerar mig, de sistnämnda blev flyttade dit i går.

Det känns rent och fräscht, mer inbjudande att sätta sig där en liten stund, tända några ljus och bara prata med Gudinnan och Guden en stund. Förhoppningsvis kommer jag hålla det så fint i framtiden också, speciellt när jag flyttat mitt nattduksbord dit där jag har alla mina wicca/paganska/ört/yoga-böcker ;)

Om ni är intresserade så kanske jag lägger upp en bild när förflyttningen av bordet är klart och hörnet komplett!

Hur ser ditt altare ut?

1 kommentar:

Tika BlueRain sa...

Känner mig nästan lite lättad här, inte bara jag som glömt av mitt altare lite! Börjar få dåligt samvete, för när jag väl pysslar med det tycker jag det är så kul och rofyllt och jag tänker att det här ska jag göra varje dag .. Meh, så blir det inte, måste skärpa till mig! Haha

Blessed be!