måndag 9 april 2012

Vegetariskt på Mando i Malmö

För den oinsatte så är Mando vid Lilla torg i Malmö ett steakhouse (som verkligen kan tillaga kött). I torsdags (skärtorsdag) letade jag och Gostomte efter ett matställe som kunde fylla båda våra behov (kött OCH vegetariskt) och tyvärr kammade vi hem noll runt Lilla torg tills vi kom till Mando på sidogatan.

Gostomte hade något minne av att han hade läst något om vegetariskt när vi varit där innan (då jag fortfarande sporadiskt åt kött) så vi lusläste menyn de hade satt upp - ingenting. Tillslut bestämde sig Gostomte för att gå in och fråga och kom ut med svaret att de hade quornfilé! Han påpekade att de till och med verkade ursäktande för att de endast hade det som vegetariskt val(!). Riktigt positivt var att ALLA maträtter gick att få med quornfilé istället för kött så för mig blev det quornfilé noblis istället för fläskfilé noblis :)

Medan vi satt och väntade på vår mat så hittade vi var Gostomte hade läst om vegetariskt. I nedre högra hörnet (punkt tre) på menyn står


Jag förväntade mig att endast få en filé men jag fick två vilket gjorde allt mycket bättre! Jag älskade verkligen den rökiga smaken från deras grill. Så mumsiga quornfiléer!

Inga kommentarer: