lördag 24 mars 2012

Ostara 2012

Jag hoppas att alla hade en underbar vårdagjämning! Själv hade jag lite småfirande med god mat och bra unnande till mig som t.ex. pilates-kursen jag äntligen tagit itu att gå i denna vår (varje tisdag). Jag ska göra en liten ritual under Earth Hour har jag tänkt - som vanligt, så det sköt jag upp.

På matfronten var det något ny-gammalt. Det blev en ny-version av Himmelsk quornfilé i ugn. Det nya receptet och några andra nya som jag gjort det senaste ska få egna inlägg så att ni kan hitta dem lättare.

Det som jag känner är svårast dock varje sabbat är att välja mat eftersom jag vill ha något passande. Vad brukar du göra och var får du dina tips ifrån? Mina wicca-böcker kammade hem noll så jag skapade något jag kände för och inte gjort på ett tag :)

4 kommentarer:

Ariadna sa...

Det verkar som om du fick en fin Ostara!

Hm, jag kan nog inte tipsa dig om någonting som inte innehåller fisk och jag tror inte du äter det. När jag har kollat på¨amerikaanska och brittiska sidor om Ostaramat så tipsar de flesta mest om bakverk såsom Hot Cross Buns och ingen direkt mat. Ja, knepigt det där. Man får prova sig fram varje år tills man hittar någonting som passar helt enkelt.

Var Välsignad!

Livsagnostiker sa...

Jag äter faktiskt fisk även om jag är vegetarian, mest för att jag är så uppvuxen med det :) nyfiken på vad du kan tipsa om!

Så sant, gör något nytt varje år känns det som :)

Tika BlueRain sa...

Lite seg jag med bloggläsandet, men istället för glad Ostara kan jag väl säga Glad vår! :-)

Blessed be!

Livsagnostiker sa...

Tika BlueRain: Glad vår :D