måndag 26 mars 2012

Himmelsk quornfilé version 2

Ingenting kan jämföras med originalet som är bland det godaste (om inte det godaste) jag skapat i köket: Himmelsk quornfilé i ugn! Den nya versionen hade en lite sötare smak och var riktigt god på sitt sätt. Ny-versionen innehåller också färre ingredienser och är som nedan:


Ingredienser
  • (6) quornfiléer
  • Tollarps senap (alt. sötsur senap)
  • keso
  • körsbärstomater (alt. vanliga)
  • riven ost
  • stekflott

Tillagning
Pensla ugnsfastform (jag penslade inte) med stekflott och lägg filéerna där i, lägg på lite keso ovanpå varje filé och häv på senap (valfritt hur mycket, jag hade några ringlor fram och tillbaka) på keson. Som ett körsbär på toppen så delar du körsbärstomater i två och lägger på varje filé (alt. skiva av vanlig tomat).



På med riven ost till eget behag och lägg på extra stekflott.



Sätt in i ugnen på 220 grader celsius i 20 minuter. Plocka ut när osten fått lite färg! Jag serverade med mos :)


Om du testar mitt recept är jag tacksam om du länkar hit (ifall du bloggar om det) och att du skriver i kommentarerna vad du tyckte om receptet.

Inga kommentarer: