fredag 24 februari 2012

Recension: Raw gaia för ansiktet

För ett litet tag sedan klickade jag hem ansiktsmask och ansiktskräm av Raw gaia och i dag testade jag dem båda. Bra bakgrundsinformation är att jag har torr problemhy och dessa krämer är för alla hudtyper. Här kommer recensionerna:

Ansiktsmask av rå choklad
Jag tog en vanlig tesked i en liten burk och hällde i väldigt lite vatten och blandade. Det tog ett tag att få allt att upplösa sig. Jag skrapade upp på skeden och duttade fingrarna där i och bredde ut på huden, när hela ansiktet var täckt så sköljde jag ur burken samt skeden (och händerna!).

5-10 min senare när jag skulle skölja av masken så blev det lite mer trixigt. Jag tvättade av ansiktet men när jag såg mig själv i spegeln så såg det ut som att jag hade legat i ett solarium i en vecka så jag tog rengöringskräm och sköljde bort. Det var svårt att få bort helt vid håret och även när jag tyckte att det var rent och jag tog med en bomullspad så kom det fortfarande brunt på bomullen. Handfatet blev också ordentligt grisigt efteråt. Känslan rent generellt efter masken är att ansiktet kändes torrt och ordentligt rengjort.

Omdöme: behövde ta en dusch efteråt för att känna att allt försvann men skön känsla så jag fortsätter nog att använda den och hoppas att jag får in en bättre teknik.


Ansiktskräm
Det stod på att jag behövde rejält lite så jag tog, enligt mig, väldigt lite med kökskniven (hade ingen spatel) och kände hur det smälte i handen på mig och insåg ganska snabbt att det var alldeles för mycket som jag tog. Drygare än Yes helt klart. Krämen är väldigt fet och oljig så jag fick skölja bort överskottet på händerna med tvål. Tyvärr smetade jag in så mycket i ansiktet att jag nu fortfarande har en svettig look dock är mitt ansiktet i stort behov av fett (så torr hud att jag flagnade!) så jag ser det som något positivt.

Omdöme: Bara bra, skönt med något så enormt drygt (kommer säkert räcka typ ett år med daglig användning) dock lite väl oljig vilket är något att tänka på. Huden kliar inte längre i alla fall.

1 kommentar:

Vilda sa...

KUl att du gillade krämerna :-) jag älskar msm- krämen själv.
Kram
Vilda