måndag 31 oktober 2011

Inför Samhain 2011

Glad Samhain allihop! Dagen har börjat tidigt i mitt hem (ovanligt) och dimman ligger fortfarande tjock och tung sedan någon vecka tillbaka. Som vanligt har jag börjat dagen med att lyssna på Samhain av Inkubus Sukkubus, det är nästan tradition här i hemmet - ungefär som julsånger i de svenska hemmen i december.

Som vanligt har jag lyckats bli fullbokad med möten och andra åtaganden i dag. Det känns som att det varit så på varenda sabbat detta året nu - antingen sjuk eller upptagen. Jag ska i alla fall se till att göra en god middag i kväll (vet ej vad, förslag?) och en liten ritual ensam i natt.

Tanken är att strax pynta och städa. För en gångs skull har jag köpt riktiga pumpor (ekologiska!) som står i vardagsrummet på rad. Det känns i luften i dag att det är Samhain.

Inga kommentarer: