tisdag 19 oktober 2010

Himmelsk quornfilé i ugn

Detta är nog bland det bästa jag har gjort i köket, det är uttryckligen en matorgasm i munnen. Det serverades med potatisklyftor.

Ingredienser
  • (6) quornfiléer
  • citronpeppar
  • senap
  • purjolök
  • (1) tomat
  • cremé fraishe (3dl)
  • riven ost
  • stekflott
Tillagning
Pensla en ugnsform med stekflott. Lägg quornbitarna i där, häv på senap (valfritt hur mycket, jag tog bara flaskan och tryckte så att alla filéerna hade några ringlor fram och tillbaka(?!)) och där efter hackade jag purjolök och strödde över. Tomaten skivade i lagom stora bitar (större än tomatkross men mindre än båtar) och ströddes över. Jag tog en tesked och lade klickar på flera ställen med cremé fraishe och ovanpå (endast på dessa klickar) strödde jag citronpeppar. Allt täcktes med riven ost (intre mycket men så att allt täcktes).

Sätt in i ugnen på 220 grader celsius i 20 minuter.



Om du testar mitt recept är jag tacksam om du länkar hit och att du skriver i kommentarerna vad du tyckte om receptet.

1 kommentar:

Moonwitch sa...

Mmmm...det där måste jag verkligen testa. Och givetvis länkar jag och berättar även vad jag tycker...:)