lördag 17 april 2010

Den vackraste av dem alla

Månen är i morgon kväll Ny men det var inte förrän alldeles nyss som jag fick se Henne sedan lång tids frånvaro. Jag följde med sambon för att köpa bröd på macken och så fort vi svängde ut på vägen ifrån huset såg jag henne trona ovanför ett högt lägenhetshus.

Hon var så vacker att jag sprack ut i ett leende och sade 'aaaah'. Jag kände mig alldeles varm, nöjd och glad inombords. Ett lugn sköljde över mig när jag fick se Hennes vita skära. Alldeles underbart. Hjärtat ler fortfarande och jag har ett nästan magiskt lugn som spritter av kärlek inuti bröstkorgen.

Jag valde till och med att stå utanför macken och bara stirra upp i skyn. När vi sedan skulle gå in i trappuppgången så gick jag ut precis lagom på gången för att kunna se Henne och slänga i väg en kyss och nigning.

1 kommentar:

Moonwitch sa...

Visst är hon vacker, Jungfrun och man blir verkligen glad av att se henne, känner hopp och pånyttfödelse på något sätt...:)