torsdag 16 juli 2009

Egna eko-smycken

Jag har ganska länge funderat på att göra smycken. Jag har massvis med pärlor och band som jag hade tänkt göra armband utav men det gick inte så bra. Grunden i det hela skulle vara smycken från second hand (jag skulle ta pärlor och stenar där ifrån och återvinna) men det var lättare sagt än gjort.

Jag vill fortfarande göra ovanstående men jag vill också först och främst lära mig hur man gör örhängen. Efter lite googlande hittade jag två sidor; 10 saker du behöver för att börja göra smycken och ordlista för smyckestillverkaren men det jag verkligen behöver är en "how to" och tips och tricks men det har jag inte hittat.

Det är inget akut problem att jag inte kan göra örhängen då allt mitt pyssel ligger i bananlådor just nu inför flytten men det vore kul att lära sig i alla fall, ännu ett steg i min ekologiska livsstil (även om jag varit dum och köpt en hel del nytt på ebay det senaste).

1 kommentar:

Aurosia sa...

Det låter kul! Att göra egna smycken som blir helt unika och inspirerade av ens egna person.

Som när jag pysslar med att dekorera mina naglar - det är såå kul. Även fast det tar galet lång tid, hehe.

Svar på kommentar:
Livsagnostiker:
Vackra bokstäver och vackra ord. Tack Alta, du är så go jämt! :) Kramar