måndag 29 juni 2009

Jag badar, jag badade, jag har badat

I lördags bestämde jag och Jonatan oss för att åka och bada, då det redan hade blivit eftermiddag så valde vi den närmaste sjön; Tulebosjön. Med oss hade vi tacosmaten från kvällen innan. Det var en av mina mer klyftiga idéer.

Efter en bussresa på 6 minuter och en hel del gående hittade vi en liten strandplätt. Vi slog oss ned och åt först för att sedan gå ut och bada. Jag kan knappt minnas senast jag gjorde det, tror det var 2007 i Vingsjön (Axvall).

Den första stunden efter att jag doppat mig så njöt jag i stora drag, jag till och med skrattade (vilket nu för tiden inte händer så ofta) och kände mig som fisken i vattnet. Jag kände mig hel och som om all sorg inombords bara flöt bort medan vi var där i sjön. Det var inte förrän efter åtta på kvällen som vi tog oss hemåt. Vi bestämde oss för att bada dagen efter också.

Dock badade vi inte lika länge på söndagen då vi varken hade ätit innan eller hade med oss mat, det blev lite hastigt. När vi sedan skulle hem så var det första timmen som bussen började gå varannan timme, vi gick i stället. Trots att det är längre än vad den 6 minuter korta bussresan låter påskina så var det skönt att promenera hem på en asfalterad landsväg bland hästskit och blommande ängar.

Inga kommentarer: